Páginas

quinta-feira, 12 de janeiro de 2012

Lençóis - Chapada Diamantina!!!

Bom Dia!!!

Que dias maravilhosos passamos aqui em Lençóis!!! Caminhamos, nadamos em cachoeiras, perdemos o fôlego com as vistas maravilhosas enfim...tivemos momentos inesquecíveis!
Na quarta-feira fomos até o incrível Morro do Pai Inácio, de onde se pode ter uma das vistas mais lindas do Brasil: a vista é realmente ESPETACULAR, e até esquecemos o tanto que tivemos que caminhar para chegar até lá! À tarde visitamos o salão de areias coloridas!

Ontem cedo saímos para um passeio delicioso: 60m de descida pelo Escorregador Natural. Claro que todos desceram mais de uma vez! Tivemos a tarde livre para aproveitar mais a infra-estrutura do hotel e, após o jantar, uma surpresa os aguardou. Todos ficaram ANIMADÍSSIMOS quando chegou um grupo de capoeira com mais de 50 integrantes! Nosso estudante David Whiteman deu um show de capoeira!! Tiveram depois uma pequena aula de samba e capoeira: todos simplesmente amaram!!!!
Estamos de partida agora para Maceió, a primeira praia da viagem e em minha opinião, uma das mais lindas de todo o Nordeste!!

De lá mandaremos mais notícias. Aguardem!

Saudações,

Débora Labarrère
Coordenadora de Viagens/Inbounds
Terra Brasil Turismo

__________________________________________________________________________

Good Morning

What wonderful days we spent here in Lençóis! We walked, swam in waterfalls, lost our breath with wonderful views ….. We really had an unforgettable time!
On Wednesday we went to the incredible Pai Inácio hill, where you can have one of the most beautiful sights of Brazil: the view is really spectacular, and we even forgot how much we had to walk to get there! In the afternoon we visited the Colored Sand saloon!

Yesterday morning we went out for a delightful ride: 60m down a Natural water Slide. Of course all went down more than once! We had the afternoon free to enjoy more the infrastructure of the hotel and after dinner, a surprise awaited them. Everyone was thrilled when a Capoeira group with more than 50 members arrived! ((Capoeira is a typical mixture of dance and fight left from the African slaves to the Brazilian culture and it’s really strong at Bahia state). Our student David Whiteman showed that he is great at this dance/fight! Then they have a Capoeira and Samba class! Everyone just loved it!!

We are now going to Maceió, first beach that we will visit on this trip and in my opinion, one of the most beautiful of the entire Northeast!

From there, we will send more news.